Milano then and now pandemic edition. Part I

Hello. Stiu ca am fost absenta o perioada lunga, dar am o scuza. Am calatorit iresponsabil de mult si am avut mult de pierdut in sfera academica, asa ca am avut nevoie de niste timp sa incerc sa recuperez. Oricum probabil nu va intereseaza de ce nu am mai scris eu, dar poate va intereseaza cum a functionat toata treaba cu calatoriile in pandemie.

Am fost extrem de norocoasa si am reusit sa calatoresc cu toate ca restrictiile impuse din cauza pandemiei COVID-19 au fost destul de aspre in aceasta sfera. Am profitat de facultatea online si cu cursul pe mute in geanta mi-am luat ghiozdanul si am plecat spre Milano. Nu am mai fost pana atunci in Italia, nu stiam la ce sa ma astept, dar 170 de lei biletele de avion dus-intors sunau mult prea bine.

Dar Iulia, cum ai putut iesi din tara si evita carantina in MARTIE? Ei bine m-am documentat foarte mult, am cosultat site-urile ministerelor atat de aici cat si din Italia si am aflat ca pentru a evita carantina am nevoie de un test PCR nu mai vechi de 48 de ore si sa completez niste declaratii. Zis si facut, am facut test si am plecat. ( ma rog, nu mentionez faptul ca mi-au fost anulate 3 zboruri inainte de acesta din martie, din cauza lipsei de pasageri.)

Am zburat din Cluj, aeroportul gol, o singura cursa pe panoul de departures: CLJ-BGY poarta A2. Am trecut de control in 20 de minute si am asteptat inca 2 ore boarding-ul. Mi s-au verificat actele si testul PCR de mai multe ori, dar la momentul respectiv nu era obligatoriu pentru imbarcare ci doar pentru ca nu efectua carantina in italia. La zborul de intoarcere era obligatorie prezentarea testului sau a adeverintei de vaccinare, altfel nu erai primit la bord ( dap, au fost oameni care au ramas in Italia din cauza asta)

Am ajuns super usor un zbor de 1 ora 45 cu 60 de pasageri la bord, transfer de la aeroport la Milano Centrale super easy totul ok. A trebuit sa declar la ce adresa stau si sa trimit rezultatul testului la o adresa de e-mail speciala, mi-au confirmat ca nu este necesara carantina si asta a fost.

Eu am nimerit in Milano chiar cand introdusera zona rosie, adica in afara de farmacii si supermarket-uri nu era nimic deschis, si teoretic nu prea aveam voie sa ma plimb, asa ca a evita politia era o prioritate. Cu toata precautia am reusit sa vizitez cam tot ce era de vazut si m-am indragostit de oras efectiv. Dupa 7 zile acolo am zis ca am sa revin 100%.

Niște tips and tricks pentru ce este de vizitat (cand nu este NIMIC deschis): evident Duomo di Milano și Galeria Vittorio Emanuele sunt emblemele orașului, dar credeți-mă ca sunt multe alte locuri superbe. Piața Leonarda Da Vinci unde poți să îl saluți pe Leonardo și mulțimea lui de porumbei, piața Gae Aulenti pentru o doză de urban impresionant cu magazine scumpe și zgârie nori. Daca vă place tot ce înseamnă arhitectură modernă impresionantă City Life este locul, trei turnuri impresionante și o senzație de mic Seoul.

Dacă preferați plimbările recomand Parco Nord, un parc imens unde te simți în cu totul alt loc sau Parco Sempione unde pe lângă o plimbare minunată vă puteți bucura și de Castello Sforzesco și Arco della Pace. Pe langă parcuri orice stradă este superbă pentru plimbări, cu clădiri frumoase și vitrine interesante la tot pasul.

Cam asta a fost experiența mea cu Milano în mijlocul pandemiei. Voi reveni cu impresia dată de oraș, când este vizitat fără restricții.

Join the community and Let’s chat!